Thursday, January 20, 2011

Misi Menyelamat


Assalamualaikum...

Hihihi, misi menyelamat yang dijalankan oleh Abi, Ummi dan Nur Iman Damia telah berlangsung pada weekend lepas (Ummi lupa hari). Misi ini dijalan kan hampir satu jam dan dilalui Iman Damia dengan perasaan boring tahap medium. Hihihi... Damia mengomel sorang2 sepanjang misi tersebut~

Tak lepas pandang ayahanda tersayang
Iman Damia bosan tunggu~
Abi baru nak panas enjin...
Damia dah mengerut dahi dah...
Ok, enjin hidup sudah...Ayuhhh, cepat.
Iman Damia dah nak buka seatbelt dia tuuu

Perjalanan mula dilakukan. Abi mengetuai misi menyelamat
(Alamak ampun, terang dan jelas no. plat)






Tiba diperkarangan rumah~

Abi memakir kereta dengan hati2...
Short discussion among client n mechanic
Sementara menunggu Abi yang masih dalam misi, Ummi pun snap aksi2 Iman Damia bersama aksesori yang dipakai Iman Damia
*Shida kalau ko baca, recognize tak baju yg Iman Damia pakai?
Itu lah baju yg auntie Shida kasi. Comelkan.
Tapi sory sbb Ummi memang tak bagi Iman Damia pakai skirt sahaja tanpa seluar kat luar rumah.
*Seluar tu auntie Insyirah yang bagi-dari Japan~ ngee
*Kasut, Mak Lang (auntie iera) yang hadiahkan, dari UK~ngee...
~thanks olz~
semua tu utk 6mnths above tapi Iman Damia dah muat pakai

hihihihihihihihihi
Shomel la anak dara Ummi nie...
Baik je perangai dia sepanjang misi menyelamat.

Heee, mesti ada yang tertanya, misi menyelamat apakah. Sebenarnya misi menyelamatkan kereta Auntie Khumairah. Alhamdulillah, berjaya diselamatkan dan sedang diselamatkan barang kali. Apa-apa pun, Iman Damia, hidup kita ni kena bantu membantu selagi termampu. Hidup berjemaah itulah yang harus diamalkan. Ikut sikap Abi yang suka menolong orang. Nanti orang sayang, Allah pun sayang.

5 comments:

zulqarnain Ghaz said...

Stuju pada kesimpulan...! moga2 kita dalam petunjuk Allah...

ShidaGhazali said...

hoyyehhhh
aku dh agak dh,..
tapi mcm x sure
yeay3....
omel2
bila lagi anty mau lenyek pipi tu???
heheh

ehem3..
baju ai beli tu dari paghisssss
hahahahaha, nk jugak....

Dian_AdeeLa said...

Bib...Amiin~

Shida: haha..paghis yaa...ala,aku mention kebetulan plak set dari obee-sii...kwang2...
lenyek pipi next week can...Tapi iman damia ni garang, nnt dia gigit hidung ko~

ShidaGhazali said...

ada bran dia gigit aku
stkt gusi cik miah...
aku x heran..
kalu ummi dia,..harus aku trauma gak
hahahah

Dian_AdeeLa said...

hahaha...miah ko panggil anak aku?!
tp memang aku ada pggil damia=miah bila manja2, paling short iya...

biasa ar org ganu, nama aku kat ganu La je..cam mu a... daaa...

I'll gigit u when i see u~